معلم و شاگرد
معلم و شاگرد

معلم و شاگرد

چک لیست فارسی بخوانیم و بنویسیم پایه ی چهارم ابتدائی

باسمه تعالی

چک لیست فردی پایه ی چهارم ابتدائی

نام و نام خانوادگی:......................          فارسی بخوانیم و بنویسیم                        سال تحصیلی: 93-1392

ردیف

شاخص های ارزیابی

عملکرد

 

 

خیلی خوب

خوب

درحدانتظار

نیازبه تلاش بیش تر

1

معنی کلمات جدید درس را بیان کند.

 


 

 

2

برای خود و دیگران دعا می کند.

 

 

 

 

3

از طریق دعا کردن با خدا حرف می زند.

 

 

 

 

4

منادا را در جمله تشخیص می دهد.

 

 

 

 

5

مخالف کلمات درس را می نویسد.

 

 

 

 

6

جملات را مرتّب می کند.

 

 

 

 

7

با علائم جمع آشنا می شود.

 

 

 

 

8

با صفت، پسوند((تر)) و ((ترین)) آشنا می شود.

 

 

 

 

9

با جبّار باغچه بان آشنا می شود.

 

 

 

 

10

به آشنایی با آداب و رسوم علاقه مند است.

 

 

 

 

11

به نامه نگاری علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

12

احساس مسئولیّت را از خود نشان می دهد.

 

 

 

 

13

نامه نگاری را یاد می گیرد.

 

 

 

 

14

فارسی گفتاری را از فارسی نوشتاری تشخیص می دهد.

 

 

 

 

15

با افزودن فعل جملات را کامل می کند.

 

 

 

 

16

هم قافیه ها را از هم تشخیص می دهد.

 

 

 

 

17

کلمات هم خانواده را یاد می گیرد.

 

 

 

 

18

قانون گذاری را در مدرسه یاد می گیرد.

 

 

 

 

19

با ورزش های مختلف آشنایی پیدا می کند.

 

 

 

 

20

بهداشت فردی را رعایت می کند.

 

 

 

 

21

کلمات را به راحتی ترکیب می کند و با آن جمله می سازد.

 

 

 

 

22

با علامت ویرگول آشنایی دارد و کاربرد آن را بیان می کند.

 

 

 

 

23

راه های پیشگیری از بیماری ها را بیان می کند.

 

 

 

 

24

جملات ناقص را کامل نموده و کلمات را ترکیب می کند.

 

 

 

 

25

به کتاب و کتاب خوانی علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

26

مهارت لازم را در ترکیب کلمات با واژه دل پیدا می کند.

 

 

 

 

27

جملات کنایه را بیان می کند.

 

 

 

 

28

به قوانین مختلف جامعه علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

29

توانایی در پیدا کردن بند را می آموزد.

 

 

 

 

30

نظم و عدالت را در مدرسه یاد می گیرد.

 

 

 

 

31

با اضافه کردن کلمات پیش،پس،باز،قابل و خلاف می تواند جملات را کامل کند.

 

 

 

 

32

استفاده ی درست از آب را که در زندگی اش نقش مهمی دارد یاد می گیرد.

 

 

 

 

33

فعل گذشته را به خوبی بیان می کند.

 

 

 

 

34

به کلمه ها ((ناک)) اضافه می کند و با آن ها جمله می سازد.

 

 

 

 

35

متضاد،مترادف و مخالف کلمه ها را بیان می کند.

 

 

 

 

36

راه های درست مصرف کردن و جلوگیری از اسراف را یاد می گیرد.

 

 

 

 

37

به دانشمندان ایرانی توجّه می کند.

 

 

 

 

38

به کارهای با ارزش دانشمندان علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

39

به نحوه ی زندگی اطرافیان خود توجّه دارد.

 

 

 

 

40

به خیال پردازی علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

41

اختراعات و اکتشافات را دسته بندی می کند.

 

 

 

 

42

نعمت های خداوند را یاد می گیرد.

 

 

 

 

43

به سپاس گذاری علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

44

به نماز و روزه علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

45

با زندگی امامان آشنا شده و در رفتن به زیارت آن ها علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

46

به سرگذشت زندگی امامان توجّه می کند.

 

 

 

 

47

با اضافه کردن ((انه)) کلمات جدیدی را می سازد.

 

 

 

 

48

به انجام نمایش علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

49

به میراث فرهنگی کشور علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

50

برخی از آثار گران بهای موجود در ایران را نام می برد.

 

 

 

 

51

سال شمسی،قمری و میلادی را طبق تقویم تشخیص می دهد.

 

 

 

 

52

به قهرمانان ایران علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

53

هر کلمه را با پسوند مناسب ترکیب می کند.

 

 

 

 

54

به داستان خوانی علاقه پیدا می کند.

 

 

 

 

55

ثروت های ملّی ایران را نام می برد. و به آن ها علاقه نشان می دهد.

 

 

 

 

56

نهاد،قید و فعل را در جملات مشخّص می کند.

 

 

 

 

57

به کلمات ((گان)) اضافه نموده و آن ها را می نویسد.

 

 

 

 

58

به طبیعت زندگی خود اهمیّت می دهد.

 

 

 

 

59

به معجزات خداوند توجّه می کند.

 

 

 

 

60

مهارت داستان گفتن را در جمع دارد و به بیان احساساتش می پردازد.

 

 

 

 

61

داستان های محلّی خود را می نویسد.

 

 

 

 

62

کلمات مخفّف را می شناسد. و با داستان های کهن آشنا می شود.

 

 

 

 

63

به ضرب المثل های ایرانی علاقه نشان داده و ضرب المثل های درس را می نویسد.

 

 

 

 

 

موفّق و پیروز در پناه حق باشید.                             تهیّه و تنظیم: مسعود علائی-سرگروه پایه ی پنجم ابتدائی-تالش