ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
به نام خدا
جدول نمای کلّی روش ها و ارزشیابی
عنوان درس |
روش تدریس پیشنهادی |
تکنیک های آموزش املا |
ارزشیابی کیفی |
روش های خواندن |
نوع لحن
|
درس اول (محلّه ی ما) |
بحث گروهی |
املا پای تخته ای (معلّم به دانش آموز) |
1-آزمون عملکردی (برگه کاردرواژه آموزی) 2-آزمون مداد-کاغذی |
سطرخوانی دانش آموزان |
روایی
|
درس دوم (زنگ ورزش) |
گردش علمی |
املا گروهی (تهیّه ی متن در گروه) |
ارزشیابی شفاهی (با استفاده از جعبه سوالات) |
خطابی (خط بردن) |
روایی
|
درس سوم (آسمان آبی،طبیعت پاک) |
روش تدریس اعضا گروه |
املا به خود (تهیّه ی متن...) |
آزمون مداد-کاغذی |
آموزش صامت خوانی |
روایی
|
درس چهارم (آواز گنجشک) |
الگوی دریافت مفهوم، شناسایی مفهوم،تحلیل راهبردهای تفکر |
املا از حفظ املا رنگی(نشانه ها) |
بیان شفاهی آموخته ها درگروه |
هم خوانی (زمزمه یا بلندخوانی) |
روایی
|
درس پنجم (برزگر و بلدرچین) |
الگوی تفکر استقرایی تکوین مفهوم/تفسیرمطالب/کاربرد |
املا طبقه بندی طراحی جدول و تفکیک کلمات |
تهیّه ی چک لیست (فهرست وارسی) |
گروه خوانی (عبارت خوانی) |
روایی
|
درس ششم (فداکاران) |
الگوی بارش مغزی |
املا تقریری (با متن ترکیبی) |
مهارت سنجی و استفاده از ابزار(واژه آموزی) آزمون خودسنجی |
جمله خوانی |
روایی خبری
|
درس هفتم (کار نیک) |
ایفای نقش |
جشنواره کلمات |
برگه کار/نقشه داستان |
...................... |
گفتگو
|
درس هشتم (پیراهن بهشتی) |
الگوی پیش سازمان دهنده ها ارائه مفاهیم کلّی مفاهیم درس/تحکیم و تثبیت مطلب |
املا کلمه ای (پای تخته ای) دانش آموزبه دانش آموز |
پرسیدن |
...................... |
داستانی روایی
|
درس نهم (بوی نرگس) |
روش سازی طرز تلقی |
آزمون از فعّالیّت های املایی |
آزمون مداد-کاغذی آزمون عملکردی-نمونه کار (نقّاشی-نمایشگاه) |
..................... |
توصیفی
|
درس دهم (یار مهربان) |
قضاوت عملکرد |
املا سفره ای |
آزمون های کتبی (خلاصه نویسی مطالب درس) |
...................... |
عاطفی خبری
|
درس یازدهم (نویسنده ی بزرگ) |
روش کارایی گروه |
املا ایستگاهی |
شفاهی/بازگویی داستان خارکن به زبان ساده امروزی |
....................... |
روایی
|
درس دوازدهم (ایران عزیز) |
الگوی بدیعه پردازی توصیف مطلب/قیاس مستقیم قیاس شخصی/تعارض فشرده |
املا خوشه ای |
فعّالیّت یادگیری (تکلیف) ساخت ماکت و نمایشگاه |
دکلمه خوانی |
لحن میهنی (وطنیه)
|
درس چهاردهم (ایران آباد) |
پرسش و پاسخ |
بازی املایی (مکعب های حروف) |
عروسک گردانی آزمون شناسایی(نقشه یابی) |
...................... |
روایی خبری
|
درس پانزدهم (دریا) |
روش فعّال (فعّالیّت ذهنی) |
املا تلفیقی |
فعّالیّت یادگیری (آرایه جان بخشی و مناظره در کلاس) |
........................ |
توصیفی
|
درس شانزدهم (اگر جنگل نباشد) |
روش قصّه گویی |
املا طلقی |
کارت های ماهی گیری (واژه آموزی) |
........................ |
روایی
|
درس هفدهم (چشم های آسمان) |
پروژه علمی |
املا رفاقتی ( دو به دو) |
آزمون عملکردی نمونه کار (تابلوی نمایش/دفتر کارنما) |
........................... |
روایی
|
موفّق و پیروز در پناه حق باشید. مسعود علائی