باسمه تعالی
چک لیست فردی – پایه ی چهارم ابتدائی
نام و نام خانوادگی:...................... فارسی بخوانیم و بنویسیم سال تحصیلی: 93-1392
ردیف |
شاخص های ارزیابی |
عملکرد |
|||
|
|
خیلی خوب |
خوب |
درحدانتظار |
نیازبه تلاش بیش تر |
1 |
معنی کلمات جدید درس را بیان کند. |
|
|
|
|
2 |
برای خود و دیگران دعا می کند. |
|
|
|
|
3 |
از طریق دعا کردن با خدا حرف می زند. |
|
|
|
|
4 |
منادا را در جمله تشخیص می دهد. |
|
|
|
|
5 |
مخالف کلمات درس را می نویسد. |
|
|
|
|
6 |
جملات را مرتّب می کند. |
|
|
|
|
7 |
با علائم جمع آشنا می شود. |
|
|
|
|
8 |
با صفت، پسوند((تر)) و ((ترین)) آشنا می شود. |
|
|
|
|
9 |
با جبّار باغچه بان آشنا می شود. |
|
|
|
|
10 |
به آشنایی با آداب و رسوم علاقه مند است. |
|
|
|
|
11 |
به نامه نگاری علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
12 |
احساس مسئولیّت را از خود نشان می دهد. |
|
|
|
|
13 |
نامه نگاری را یاد می گیرد. |
|
|
|
|
14 |
فارسی گفتاری را از فارسی نوشتاری تشخیص می دهد. |
|
|
|
|
15 |
با افزودن فعل جملات را کامل می کند. |
|
|
|
|
16 |
هم قافیه ها را از هم تشخیص می دهد. |
|
|
|
|
17 |
کلمات هم خانواده را یاد می گیرد. |
|
|
|
|
18 |
قانون گذاری را در مدرسه یاد می گیرد. |
|
|
|
|
19 |
با ورزش های مختلف آشنایی پیدا می کند. |
|
|
|
|
20 |
بهداشت فردی را رعایت می کند. |
|
|
|
|
21 |
کلمات را به راحتی ترکیب می کند و با آن جمله می سازد. |
|
|
|
|
22 |
با علامت ویرگول آشنایی دارد و کاربرد آن را بیان می کند. |
|
|
|
|
23 |
راه های پیشگیری از بیماری ها را بیان می کند. |
|
|
|
|
24 |
جملات ناقص را کامل نموده و کلمات را ترکیب می کند. |
|
|
|
|
25 |
به کتاب و کتاب خوانی علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
26 |
مهارت لازم را در ترکیب کلمات با واژه دل پیدا می کند. |
|
|
|
|
27 |
جملات کنایه را بیان می کند. |
|
|
|
|
28 |
به قوانین مختلف جامعه علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
29 |
توانایی در پیدا کردن بند را می آموزد. |
|
|
|
|
30 |
نظم و عدالت را در مدرسه یاد می گیرد. |
|
|
|
|
31 |
با اضافه کردن کلمات پیش،پس،باز،قابل و خلاف می تواند جملات را کامل کند. |
|
|
|
|
32 |
استفاده ی درست از آب را که در زندگی اش نقش مهمی دارد یاد می گیرد. |
|
|
|
|
33 |
فعل گذشته را به خوبی بیان می کند. |
|
|
|
|
34 |
به کلمه ها ((ناک)) اضافه می کند و با آن ها جمله می سازد. |
|
|
|
|
35 |
متضاد،مترادف و مخالف کلمه ها را بیان می کند. |
|
|
|
|
36 |
راه های درست مصرف کردن و جلوگیری از اسراف را یاد می گیرد. |
|
|
|
|
37 |
به دانشمندان ایرانی توجّه می کند. |
|
|
|
|
38 |
به کارهای با ارزش دانشمندان علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
39 |
به نحوه ی زندگی اطرافیان خود توجّه دارد. |
|
|
|
|
40 |
به خیال پردازی علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
41 |
اختراعات و اکتشافات را دسته بندی می کند. |
|
|
|
|
42 |
نعمت های خداوند را یاد می گیرد. |
|
|
|
|
43 |
به سپاس گذاری علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
44 |
به نماز و روزه علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
45 |
با زندگی امامان آشنا شده و در رفتن به زیارت آن ها علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
46 |
به سرگذشت زندگی امامان توجّه می کند. |
|
|
|
|
47 |
با اضافه کردن ((انه)) کلمات جدیدی را می سازد. |
|
|
|
|
48 |
به انجام نمایش علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
49 |
به میراث فرهنگی کشور علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
50 |
برخی از آثار گران بهای موجود در ایران را نام می برد. |
|
|
|
|
51 |
سال شمسی،قمری و میلادی را طبق تقویم تشخیص می دهد. |
|
|
|
|
52 |
به قهرمانان ایران علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
53 |
هر کلمه را با پسوند مناسب ترکیب می کند. |
|
|
|
|
54 |
به داستان خوانی علاقه پیدا می کند. |
|
|
|
|
55 |
ثروت های ملّی ایران را نام می برد. و به آن ها علاقه نشان می دهد. |
|
|
|
|
56 |
نهاد،قید و فعل را در جملات مشخّص می کند. |
|
|
|
|
57 |
به کلمات ((گان)) اضافه نموده و آن ها را می نویسد. |
|
|
|
|
58 |
به طبیعت زندگی خود اهمیّت می دهد. |
|
|
|
|
59 |
به معجزات خداوند توجّه می کند. |
|
|
|
|
60 |
مهارت داستان گفتن را در جمع دارد و به بیان احساساتش می پردازد. |
|
|
|
|
61 |
داستان های محلّی خود را می نویسد. |
|
|
|
|
62 |
کلمات مخفّف را می شناسد. و با داستان های کهن آشنا می شود. |
|
|
|
|
63 |
به ضرب المثل های ایرانی علاقه نشان داده و ضرب المثل های درس را می نویسد. |
|
|
|
|