ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
باسمه تعالی
تدریس درس به درس کتاب تاریخ پایه ی پنجم ابتدائی در قالب جدول و سرگرمی درس (2) گسترش اسلام
نام و نام خانوادگی:.......................... نام دبستان: بهار(1) سال تحصیلی: 93-1392
دانش آموز عزیز و گرامی سوالات را با دقّت بخوان و پاسخ صحیح آن ها را در جدول پیدا کرده و با مداد رنگ بزن. ( سعی کن از یک نوع رنگ استفاده کنی) ، سپس حروف باقی مانده را به عنوان رمز جدول در جای خالی بنویس. رمز جدول: ........................................
1-حضرت محمّد(ص) در ابتدا ماموریت یافتند که به چه صورتی مردم را به دین اسلام دعوت کنند.
2-بعدازچند سال خداوند به پیامبر(ص)ماموریت دادتامردم راآشکارابه اسلام دعوت کرده وآنان رااز بت پرستی باز دارد.
3-کافران و ثروتمندان مکه از چه چیزی احساس خطر می کردند.
4-وقتی آزار و ادیّت بت پرستان زیاد شد، پیامبر(ص) به جمعی از مسلمانان دستور دادند به کجا هجرت کنند.
5-پیامبر(ص) و یارانش چند سال در بیرون شهر مکّه به سختی زندگی کردند.
6-عدّه ای از مسلمانان به سرپرستی چه شخصی به حبشه هجرت نمودند.
7-چه کسی خبر خوردن عهدنامه را به کافران داده و از آنان خواست که عهدنامه را بیاورند.
8-پادشاه کشور حبشه که فردی عادل بود چه نام داشت.
9-حضرت محمّد(ص) در چه زمان مردمی که برای زیارت کعبه می آمدند با اسلام آشنا می کردند.
10-مسلمانان از چه راهی به حبشه هجرت نمودند.
11-زائران چند بار مسیر بین کوه صفاوکوه مروه راطی می کنند.
12-مسلمانان با چه وسیله ای به کشور حبشه هجرت نمودند.
ا |
د |
پ |
|
ا |
|
ج |
ر |
س |
ا |
ه |
ش |
ی |
ط |
|
س |
|
ا |
م |
|
گ |
|
ی |
ا |
ل |
|
(ع) |
ت |
ا |
س |
س |
ا |
|
ش |
|
ک |
ا |
ف |
|
ش |
ب |
|
ط |
|
ن |
ب |
|
س |
ل |
|
|
س |
ا |
ح |
ا |
ج |
م |
ا |
|
ح |
ن |
ا |
|
ب |
ف |
س |
|
ت |
ن |
ل |
ا |
|
ب |
ی |
س |
ت |
ل |
ه |
|
ا |
ر |
ع |
ر |
ی |
ج |
|
س |
|
(ع) |
ب |
|
ر |
ا |
ش |
|
ر |
ل |
خ |
م |
ت |
س |
ه |
ل |
|
ب |
گ |
|
ن |
ه |
ش |
|
ب |
|
ه |
ی |
ر |
ی |
م |
ر |
و |
تهیّه و تنظیم: مسعود علائی-سرگروه پایه ی پنجم ابتدائی-تالش