معلم و شاگرد
معلم و شاگرد

معلم و شاگرد

درس (2)تاریخ پنجم ابتدائی در قالب جدول و سرگرمی

باسمه تعالی

تدریس درس به درس کتاب تاریخ پایه ی پنجم ابتدائی در قالب جدول و سرگرمی                درس (2) گسترش اسلام

نام و نام خانوادگی:..........................                                      نام دبستان: بهار(1)           سال تحصیلی: 93-1392

دانش آموز عزیز و گرامی سوالات را با دقّت بخوان و پاسخ صحیح آن ها را در جدول پیدا کرده و با مداد رنگ بزن. ( سعی کن از یک نوع رنگ استفاده کنی) ، سپس حروف باقی مانده را به  عنوان رمز جدول در جای خالی بنویس.          رمز جدول:  ........................................       

1-حضرت محمّد(ص) در ابتدا ماموریت یافتند که به چه صورتی مردم را به دین اسلام دعوت کنند.

2-بعدازچند سال خداوند به پیامبر(ص)ماموریت دادتامردم راآشکارابه اسلام دعوت کرده وآنان رااز بت پرستی باز دارد.

3-کافران و ثروتمندان مکه از چه چیزی احساس خطر می کردند.

4-وقتی آزار و ادیّت بت پرستان زیاد شد، پیامبر(ص) به جمعی از مسلمانان دستور دادند به کجا هجرت کنند.

5-پیامبر(ص) و یارانش چند سال در بیرون شهر مکّه به سختی زندگی کردند.

6-عدّه ای از مسلمانان به سرپرستی چه شخصی به حبشه هجرت نمودند.

7-چه کسی خبر خوردن عهدنامه را به کافران داده و از آنان خواست که عهدنامه را بیاورند.

8-پادشاه کشور حبشه که فردی عادل بود چه نام داشت.

9-حضرت محمّد(ص) در چه زمان مردمی که برای زیارت کعبه می آمدند با اسلام آشنا می کردند.

10-مسلمانان از چه راهی به حبشه هجرت نمودند.

11-زائران چند بار مسیر بین کوه صفاوکوه مروه راطی می کنند.

12-مسلمانان با چه وسیله ای به کشور حبشه هجرت نمودند.

 

ا

د

پ

“

ا

“

ج

ر

س

ا

ه

ش

ی

ط

“

س

“

ا

م

“

گ

“

ی

ا

ل

“

(ع)

ت

ا

س

س

ا

“

ش

“

ک

ا

ف

“

ش

ب

“

ط

“

ن

ب

“

س

ل

“

“

س

ا

ح

ا

ج

م

ا

“

ح

ن

ا

“

ب

ف

س

“

ت

ن

ل

ا

“

ب

ی

س

ت

ل

ه

“

ا

ر

ع

ر

ی

ج

“

س

“

(ع)

ب

“

ر

ا

ش

“

ر

ل

خ

م

ت

س

ه

ل

“

ب

گ

“

ن

ه

ش

“

ب

“

ه

ی

ر

ی

م

ر

و

 

 

تهیّه و تنظیم: مسعود علائی-سرگروه پایه ی پنجم ابتدائی-تالش