معلم و شاگرد
معلم و شاگرد

معلم و شاگرد

فرهنگیان بسیجی میدان‌داران جنگ نرم در مقابل دشمنان هستند.

شناسهٔ خبر: 2437282 شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
بوشهر - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: فرهنگیان بسیجی میدان‌داران جنگ نرم در مقابل دشمنان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شعبانعلی رمضانیان عصر شنبه در نشست با فرهنگیان بسیجی استان بوشهر اظهار داشت: جنگ امروز دشمنان با ما در عرصه جنگ نرم است و فرهنگیان بسیجی به عنوان میدان‌داران جنگ نرم در مقابل دشمنان هستند و رسالتی عظیم دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به داشته‌های داخلی، تصریح کرد: اگر بخواهیم کاری در زمینه مسائل فرهنگی تربیتی و اجتماعی انجام دهیم باید از سطوح پائین جامعه برنامه‌ریزی کنیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور ادامه داد: باید به داشته‌هایمان بیشتر توجه کنیم چرا که امکانات بسیاری را در اختیار داریم که با استفاده از آنها می‌توان کارهای سخت را انجام داد و به توسعه و پیشرفت دست یافت.

وی به تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به این ملت و نظام و کشور در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت: باید کارهای فرهنگی را از کف جامعه شروع کنیم و سپس به دیگر بخش‌های جامعه آن را تسری دهیم.

رمضانیان بر لزوم استفاده از راهکارهای بومی در اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: اصلاح سیستم آموزش و پرورش یکی از مهمترین اصلاحات در کشور است که نقش بسیار مهمی در عرصه تعلیم و تربیت جامعه دارد.

وی بر لزوم به روز رسانی آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش باید خودش را بر اساس نیاز جامعه به‌روزرسانی کند و با شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها، در مقابله با آنها تصمیمی قاطع بگیرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور احساس مسئولیت را به عنوان یکی از ویژگی‌های تفکر بسیجی دانست و خاطرنشان ساخت: بسیجی باید وسط میدان باشد و با موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی و عمل‌گرایی در عرصه‌های مختلف حضور یابد. 

 

حکمت 79(نهج البلاغه)سخنان گوهربار حضرت علی (ع)

شما را به پنج چیز وصیّت می کنم که برای به دست آوردن آن ها اگر به شتر سوار شوید و تند بتازید، شایسته است هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد و از چیزی جز گناه خود نترسد و اگر چیزی که از او پرسند که نداند از گفتن ( نمی دانم ) شرمنده نباشد و از آموختن چیزی که نمی داند ننگ نداشته باشد. بر شما باد شکیبایی، زیرا شکیبایی نسبت به ایمان هم چون سر است نسبت به بدن. در بدنی که سر نباشد، خیری نیست. هم چنین است در ایمانی که با شکیبایی توام نباشد. 

من ا... توفیق 

تهیّه و تنظیم: مسعود علائی- سرگروه پایه ی پنجم ابتدائی-تالش